donderdag 6 maart 2014

Gezien het mooie weer maar alvast aan het zaaien in de vollegrond van de kas!

UPDATE: De sla komt op! Het betreft kropsla dus dat wordt flink wat plantjes weghalen!
Gezien het goede weer en het feit dat we al weer ruim in maart zitten heb ik besloten alvast het eea in de volle grond van de kas te zaaien. Nu ingezaaid in de kas: - PREI - KROPSLA We zullen gaan zien of ik niet wat te enthousiast ben. Maar ik denk dat het moet kunnen. Binnenkort koop ik ook een aantal slaplantjes. Op die manier hebben we een langere periode achter elkaar sla. Leuk toch? Overigens heb ik onlangs ook prei, tomaten, watermeloenen, cayennepepers en paprika gezaaid. Deze zijn inmiddels goed aan het groeien. Vanwege het lekkere zonnetje vandaag heb ik ze buiten gezet. Ze kunnen nu gelijk wat afharden. Overdag of in de kas of buiten. In de nachten nog in de garage.
In tegenstelling tot bv tomatenplanten groeien paprikaplanten en peperplantjes (is familie) bijzonder langzaam. Zo vroeg mogelijk beginnen dus!

Geen opmerkingen: